jueves, 10 de abril de 2008

REAL DECRET

L’adquisició de destreses per a realitzar les activitats habituals amb un cert grau de responsabilitat, autonomia i iniciativa. En aquest procés, el llenguatge verbal cobra una especial importància, a més a més del corporal, el artístic, el audiovisual i el matemàtic. Amb tot açò s’aprèn a relacionar-se amb els demés, a viure junts i al posterior desenvolupament de la competència social.

En l’àrea de coneixement del entorn, la importància de les tecnologies com a part dels elements del entorn aconsellen que els nens i nenes identifiquen el paper que estes tecnologies tenen en les seues vides, interessant-se per el seu coneixement i iniciant-se en el seu ús. També destaca la identificació de alguns canvis en el mode de vida i les costums en relació amb el pas del temps.

En l’àrea de comunicació i representació és on més apareixen les noves tecnologies. Les diferents formes de comunicació i representació que s’integren en aquesta àrea són: el llenguatge verbal, el llenguatge artístic, el llenguatge corporal, el llenguatge audiovisual i de les tecnologies de la informació i la comunicació. És precís també un apropament a la literatura infantil aplicant les noves tecnologies.

El llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació presents en la vida infantil, requereixen un tractament educatiu que, a partir de l’ús apropiat, inicie a nenes i nens en la comprensió i en la seua adequada utilització. El llenguatge musical possibilita el desenvolupament de capacitats vinculades amb la percepció, el cant,...

Aquestos llenguatges contribueixen al desenvolupament integral de nens i nenes i desenvolupa de manera integrada amb els continguts de les dos primeres àrees. A través dels llenguatges desenvolupen la seua imaginació i creativitat, aprenen, construeixen la seua identitat personal, mostren les seues emocions, el seu coneixement del món, la seua percepció de la realitat. Són instruments de relació, regulació, comunicació e intercanvi i la ferramenta més potent per a expressar i gestionar les seues emocions i per a representar-se en la realitat. En quan als productes culturals que són instruments fonamentals per a elaborar la pròpia identitat cultural i apreciar la de altres grups social. Un dels objectius relacionats amb les noves tecnologies és: expressar emocions, sentiments, desitjos i idees mitjançant la llengua oral i a través de altres llenguatges elegint el que millor s’ajuste a la situació.

Y, un dels continguts del bloc 2 (llenguatge audiovisual i tecnologies de la informació i la comunicació) destaca la iniciació en l’ús d’instruments tecnològics com ordinador, càmera o reproductors de so i imatge, com elements de comunicació. El apropament a produccions audiovisuals com pel·lícules, dibuixos animats o videojocs. Valoració crítica dels seus continguts i de la seua estètica. Distinció progressiva de la realitat i la representació audiovisual. Presa de progressiva de consciència de la necessitat d’un ús moderat dels mitjançant audiovisuals i de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Per finalitzar, en el bloc 3 trobem: audició atenta de obres musicals presents en l’entorn. Participació activa i disfrute en la interpretació de cançons, jocs musicals i danses amb ajuda dels instruments relacionats amb les noves tecnologies.

Carol.

No hay comentarios: