jueves, 10 de abril de 2008

Cap. 4 i 5:"Organització i gestió de recursos TIC" i "programari i recursos didàctics"

El quart i quint capítol de les TIC a l’educació infantil es fa referència a l’organització i gestió dels recursos TIC i recursos TIC a l’educació infantil. Establir les TIC a l’escola és inevitable i cada vegada més, a la nostra societat, s’imposen les TIC.

Per a què enfrontar-nos a aquestos canvis i que aquest procés és vaja endavant, els docents hem de estar sempre ven formats i “actualitzats” per a facilitar l’aprenentatge als nens i nenes. A més a més per a introduir les TIC dins de l’aula és molt important la el treball entre l’equip directiu, la comissió d’informàtica i el claustre. Aquest últim és molt important ja que és qui conclourà si és duu endavant el projecte de les TIC o no, a més d’elegit quina metodologia s’utilitzarà.

En quan a “l’aula d’ordinadors o ordinadors a l’aula", porta molts avantatges a l’aula. L’ordinador ha de ser utilitzat quotidianament a l’aula d’infantil i reforce aspectes curriculars. Hem de ajudar a que aquest procés vaja endavant i que es puga comparar la seua utilització amb l’utilització de la pissarra,... Crec que l’utlització de les de els TIC és un bon recurs, ja que augmenten les possibilitats educatives en les aules.

És necessari a les escoles un espai wifi, un canó de projecció, càmera de fotos,... Són aparells que ens permeten infinitats de possibilitats, i que cobreixen les necessitats informàtiques que té cada centre i cada classe. Aquests tipus d’aparells són molt importants per a l’aprenentatge dels nens i nenes i afavoreixen a aquest procés.

Com a conclusió he de dir que hi ha molt recursos didàctics i de programari que existeixen. A les aules d’infantil solem trobar a un processador de text, un programa de dibuix, un programa de presentació, un programa JClic, un programa de tractament d’imatge, a més dels portals que trobem a la xarxa les quals ens permeten obtenir informació i treballar amb els nens i nenes.

Em pareixen molt interessants aquestes pàgines web:

No hay comentarios: