miércoles, 12 de marzo de 2008

Hola:

Per a realitzar la tasca de la recerca de blogs que parlen seobre l'educació infantil i les noves tecnologies he utilitzat google blogs, majoritàriament, però també he utilitzat Technorati i Blog pulse. Per a trobar blogs relacionants amb la meua especialitat (educació infantil) i amb les noves tecnologies he escrit "l'educació infantil i les noves tecnologies".

La veritat és que, a aquestes pàgines hi han molts blogs i has d'escollir entre els cinc que més t'agraden, però m'ha agradat molt aquestos buscadors de blogs. Els quinze blogs que jo he elegit han sigut els següents:

Els cinc blogs que jo he escollit han segut:
  1. El profesorado de infantil y su formación en TICs... http://elordenadoreninfantil.blogspot.com/
    Aquest m'ha agradat perquè parla dels coneixements que ha de tenir un professor per a ensenyar (tanat per a les TIC com per a la resta de matèries). Diu que el més principal del mestre és la seua formació per a reconduïr als alumnes cap al coneixement. A més a més trobem una il·lustració del mateix llibre que hem de llegir-nos per a l'assignatura. També argumenta que han de que és molt important estar convençuts de la importància de les TIC i d'integrar-les en la dinàmica de l'aula per a facilitar el coneixement.
  2. Uso de las nuevas tecnologías en educación infantil...http://tintafrescavlog.blogspot.com/
    D'aquest blog el que principalment m'ha cridat l'atenció a sigut un vídio d'una escola de Galícia que utilitza la vidioconferència com una mètode d'aprenentatge. La utilitzen a partir d'una pissarra digital interactiva, que mantenen converses amb alumnes i mestres d'altres escoles veïnes.
  3. Maestra educación infantil... http://fatima-orggestioncentros.blogspot.com En aquest blog, trobe interessant, quan al final del blog, descriu la seua pròpia experiència com a docent d'infantil i la seua expiència amb les noves tecnologies. Crec que és presenta com una mestra entregada als seus xiquets. A més a més, explica que va posar un ordinador a la seua aula i el va col·locar al rincó del ordinador. D'aquesta forma tant ella com els xiquets es van adaptar a les noves tecnologies.
  4. Las TIC en infantil... http://mariarodriguezcaride.wordpress.com En aquest blog trobem com l'autora ens apropa a les noves tecnologies i també apropa als seus alumnes. Parla dels objectius, del desenvolupament del projecte (ja que ella a infantil es pot treballar amb projectes). Concretament, explica la seua pròpia experiència amb la l'apropament de les TIC a l'aula d'infantil. L'autora argumenta que pensem sobre els avantatges que tenes les TICs a les aules d'infantil i ens explica ue per a ella a sigut una experiència possitiva.
  5. Nuevo pupitre digital para infantil... http://infantilporrua.blogspot.com/ Aquest blog és un dels que més m'han agradat perquè no sabia de l'existència d'aquest nou pupitre digital. Aquest pupitre és un centre informàtic d'aprenentatge que pot ser utilitzat per dos nens a la vegada, de manera que poden seguir el mateix procés d'aprenentatge i ajudar-se mútuament (aprenentatge cooperatiu). Crec que és un bon mètode per a apropar als xiquets a les noves tecnologies i és una manera divertida d'aprendre-les.
Crec que és molt interessant veure el vídio que trobem al blog http://tintafrescavlog.blogspot.com/, ja què jo no sabia que existien les pissarres interactives i aquest vídio m'ho ha aclarit molt. Pense que és una manera nova de motivar als alumnes al aprenentatge de nous coneixements sobre les noves tecnologies. Jo mai he vist ni tampoc he tengut a la meua classe una pissarra d'aquestes, però crec que és beneficiòs per a l'aprenentatge dels nens. El problema que jo li veig és que no totes les escoles disposen ni poden disposar d'aquestes pissarres.

Amb aquesta tasca he aprés coses de les quals no tenia ni idea que existien ni per a què sevien. Per exemple, hem va costar trobar el reader en un principi i no tenia molt clar per a què servia, però una volta he treballat amb ell no sols he aprés per a què s'utilitza sinò que també he apré on trobar-lo, com treballar amb ell... Per altra banda, tampoc sabia que jo tenia un compte a google, fins que no ho vaig descobrir. El que més difícil em va resultar al fer la tasca va ser posar els cinc blogs com favorits del meu blog. També he aprés diferents buscadors de blogs, que tampoc sabia que existien. La resta de la pràctica no m'ha resultat molt difícil, és a dir, he aprés amb més facilitat.

Per últim, he de dir que trobe molt gratificant quan acabe la pràctica i he après tantes coses, ja que ho he fet sense cap tipus d'ajuda i he de dir que m'ha costat prou, però que val la pena, ja què hi ha recompensa. És dificultòs, però al mateix temps molt gratificant veure que podem aprendre a fer aquestes coses per nosaltres mateixos.

Salutacions.

Carolina.

No hay comentarios: